Honey peach

Väst - HÄR | Jacka/kavaj - Zara | Topp - H&M | Jeans - H&M | Skor - Skopunkten
 
Ja jag vet att min gylf är öppen hahahah. Den går att knäppa men den åker ner lika fort, någon som har samma problem med vissa jeans?? Jaja, jag ska nu göra en till beställning från sheinside, jag tycker så himla mycket om deras kläder och blir alltid nöjd. Sedan ska jag kolla lite på systemkamera objektiv tänkte jag.. Jag har en Canon 600D och ett objektiv 18-55mm och skulle vilja ha ett nytt men frågan är vad för något?? Någon som kanske har lite tips på objektiv till canon?
Eveline

Åh vilken mysig!

Amanda Andrén

Jag har också det problemet med vissa jeans.. SÅ störande asså...
As najs väst juuu!! :D

Linda

Vilken bloggportal använder du? :)
Skitsnygg väst!

mysan

Jag har objektiver 50mm 1.8. Det är rätt inzoomat, och man kan inte ändra den nåt. Meeen det blir sjuuukt fina bilder! Det blir liksom jättesuddigt i bakgrunden medans det i centrum blir jätteklart. Även vidvinkel-objektiv är väldigt bra, blir jättefina bilder! Det är som liiite lite fisheye, fast det syns inte riktigt på det sättet!

sandija-döv-adopterad-fotografi

snyggt!

Ellen

Hej Emilia!
Jag har också haft samma problem med flera av mina jeans. Sätt en tunn tofs alternativt en gummisnodd i det pytttelilla hålet på grejen man drar upp gylfen med så att det bildas en ögla av rösten av tofsen, den öglan fäster du i knappen på jeansen när du har dragit upp Gylfen och efter det så knäpper du jeansen. På så sätt hålla gylfen uppe. Det enda sämre med detta är att det tar liiiiite längre tid att gå på toaletten ;)
Kram!

Alicé

Jag skulle rekommendera Canon EF/50mm 1.8 II om du inte vill lägga flera tusen på ett objektiv då det bara kostar 900 kr. Bilderna blir riktigt bra, speciellt om du fotar med manuella inställningar.

Om du vill lägga lite mer pengar så är Canon EF 50mm/1.4 USM ett bra alternativ. Samma som föregående, men större bländare, lite bättre kvalité på själva objektivet, dock lite dyrare. Tror det kostar 3000 någonting.

Om du vill ha någonting mittemellan är nog Canon EF 40/2.8 STM ett tredje bra alternativ. Det ligger på ca 2000 kr.

Det går dock inte att zooma med något utav objektiven och jag trodde det skulle vara en stor nackdel när jag köpte mitt 50mm, men det är det verkligen inte.

Jag rekommenderar dig till att gå till en bra butik och be de om hjälp så att du hittar rätt för just dig! Lycka till :)

Anonym

Spraya lite hårspray på gyffeln så håller den sig stängd!:)

Oscar Jettman.se

Grymma bilder! :)

MALIN

jag fick ett fast 55mm när jag fyllde år, det är jag stennöjd med! jag älskar bilder med djupt skärpa, så jag hade tipsat om ett objektiv med så låg bländare som möjligt (det brukar stå typ f1.4 på namnen på objektiven). kram!

johanna :)

vart har du köpt klockan? sjukt fin!!

Anonym

På JC har dom små snoddar som man har till gylfen!!

ida

50-mm är sjukt bra! :) Men har också tänkt att beställa den där västen, men hur mycket kostar frakten och ungefär vilken storlek är det eftersom det är one size?

Kramisar :*

daffie

om du har problem med jeansen så skaffa som små gummiband som oftast håller upp gylfen. var har du köpt västen? kollade igår men hittade inte riktigt någon som jag fastnade för.

Ronja Blomqvist

Jag har ett zoom-objektiv som jag köpte hösten 2012 och har knappt använt det! Låter de intressant så skriv till mig på facebook! :D

Ronja

Du kan använda en nyckelring för att hålla gylfen uppe, snurra fast den i gylfen å sen drar du upp den å fäster den sen på knappen :)

S & A

Snygg kombination ! :)

Isabelle

vart och vad (märke) är det för klocka?:)

Linnéa Hagström

Gud vilka snygga kläder du har! Fin blogg också, kram :)

Kajsa

Vart är spegeln ifrån?:)